SP Przedmoście partnerem projektowym oraz współzałożycielem projektu eTwinning we współpracy z Ośrodkiem Rewalidacyjno- Wychowawczym w Głogowie  - Szkoła Podstawowa

    • Kontrast
    • Czcionka

Witam w szkole podstawowej. Telefon do nas: 76 831 76 37, nasz adres email: szkola@przedmoscie.edu.pl

  • Strona główna
  • Aktualności
  •  SP Przedmoście partnerem projektowym oraz współzałożycielem projektu eTwinning we współpracy z Ośrodkiem Rewalidacyjno- Wychowawczym w Głogowie 
wolontariuszka pokazuje bembenki

Nasza szkoła jest partnerem projektowym oraz współzałożycielem projektu eTwinning „Kreatywne pomoce pracy nauczyciela na cztery pory roku”. Ściśle współpracujemy z ORW w ZPSW w Głogowie. Uczestnikami projektu są również: Szkoła Podstawowa nr 9 im. M. Kopernika w Dzierżoniowie, Szkoła Podstawowa nr 4 w Myszkowie. Projekt rozpoczął się 1 marca 2023 r. i będzie trwać do 30.04.2022 r.
Projekt polega na wykonaniu pomocy dydaktycznych dla nauczycieli pracujących z dziećmi
i młodzieżą z  niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim w Ośrodku Rewalidacyjno – Wychowawczym w Głogowie. Realizują go uczniowie i wychowankowie ze wsparciem nauczycieli, dostosowanym do możliwości uczestników w normie intelektualnej oraz z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej. Uczestnicy projektu fotografują stworzone pomocne i opisują jak je wykonać oraz z jakich materiałów i komponentów wtórnych, a następnie zamieszcząją te materiały na platformie Twinspace. Stworzą także wspólną książeczkę elektroniczną Story Jumper. Pomoce będą wzbogacać zajęcia prowadzone metodą Porannego kręgu, czyli stymulacji polisensorycznej według pór roku oraz będą wykorzystywane przy innych okazjach, np. w ramach terapii przez zabawę. Nauczyciele
i uczniowie realizujący projekt na rzecz wychowanków przekażą gotowe wytwory nauczycielom ORW w Głogowie.
W ramach „wiosennej” realizacji projektu, od 1 marca wolontariusze, działający przy naszej szkole wraz z koordynatorami projektu „zakasali rękawy” i przystąpili do tworzenia zaplanowanych pomocy dydaktycznych w pracowni technicznej. Zgodnie z programem, wspólnymi siłami stworzyliśmy wiosenne pomoce dydaktyczne. W pierwszej kolejności wykonaliśmy bębenki. Uczniowie wykazali się niezwykłą kreatywnością oraz pomysłowością. Ich zapał i entuzjazm spowodował powstanie nie jednego, a sześciu bębenków. Wprost nie mogliśmy zatrzymać naszych „młodych twórców”.
Następnie wspólnie z uczniami ułożyliśmy wierszyk masażyk „Wiosenna strona mocy”. Największą frajdę sprawiło wolontariuszom „wymyślanie” opisów czynności (ruchów) towarzyszących odpowiednim wersom. Dzieci nie omieszkały wypróbować od razu na sobie skuteczności masażyku. Dużo czasu zajął nam na wybór odpowiedniego tytułu. Padało mnóstwo ciekawych propozycji, niemniej w pewnym momencie jednogłośnie wybraliśmy „Wiosenną stronę mocy”. I tym oto sposobem powstało nasze „dzieło literackie”.
Ostatnim etapem realizacji działań wiosennych było wykonanie masy sensoplastycznej. Nasi wolontariusze jednogłośnie zdecydowali, że stworzymy „piernikową ziemię jadalną”
oraz piasek kinetyczny.
Uwieńczeniem naszych wiosennych działań było przygotowanie na korytarzu szkolnym wystawy wytworów dzieci z odpowiednimi opisami i plakatami. W czasie przerw szkolnych uczniowie mieli możliwość zabawy z wykorzystaniem masy sensoplastycznej. Mogli także zagrać na przygotowanych bębenkach oraz zapoznać się z wierszykiem masażykiem. Dokładny opis naszych działań wraz ze zdjęciami został zamieszczony na platformie Twinspace.

            Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom projektu za zaangażowanie, zapał i energię,
                                    jaką wnosicie w realizowane działania.
                             Cieszymy się, że jesteście gotowi wspierać dzieci
                                    i młodzież z niepełnosprawnościami.

Uczniowie uczestniczący w projekcie:
1.    Amelia Olechowska – kl. II
2.    Lena Cabaj – kl. IV
3.    Małgorzata Gelner – kl. IV
4.    Szymon Horniak – kl. IV
5.    Nina Klasowska – kl. IV
6.    Natasza Klasowska – kl. IV
7.    Miłosz Kuchnicki – kl. IV
8.    Szymon Maciąg – kl. IV
9.    Gabrysia Majczak – kl. IV
10.    Jakub Ostaszewski – kl. IV
11.    Iwona Sieradzan – kl.IV
12.    Agata Szymczak – kl. IV
13.    Maja Bura – kl. V
14.    Rozalia Feigiel – Zielińska – kl. V
15.    Kasia Piątek – kl. V
16.    Hanna Pinkowska – kl. V
17.    Lena Helman – kl. VI
18.    Zofia Kacała – kl. VI
19.    Natalia Machowska – kl. VI

Koordynatorzy projektu w SP Przedmoście:
Joanna Harendarz
Barbara Kuczyńska

Pozostałe projekty i pogrogramy w których szkoła bierze udział

Logo kampanii 5 porcji warzyw, owoców lub soku.
Kampania 5 porcji warzyw, owoców lub soku
Logo akcji MOGIŁĘ PRADZIADA OCAL OD ZAPOMNIENIA.
Mogiłę pradziada ocal od zapomnienia
Logo programu - Akademia Bezpiecznego Puchatka.
Akcja - Akademia Bezpiecznego Puchatka
Logo akcji - Młodzi głosują.
Młodzi głosują - Centrum Edukacji Obywatelskiej
Logo akcji - Młodzi głosują.
Szkoła pamieta - ogólnopolska akcja MEN
Logo akcji - Młodzi głosują.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
Back to top